Select Page

Aktivno državljanstvo

Dijaki StG3A so se v ponedeljek, 17. 3. 2025, udeležili aktivnosti v sklopu aktivnega državljanstva. Najprej so obiskali Hišo EU. Tam so izvedeli številne zanimivosti o EU, o vsakdanjem življenju v Evropi, evropski politiki, in kako lahko nanjo vplivajo sami. Ogledali so si tudi multimedijski center.
Sledil je vodeni ogled slovenskega parlamenta, ki je dvodomen. Ob vstopu v parlamentarno stavbo so morali dijaki najprej opraviti varnostni pregled ter vse stvari pustiti v garderobi. Sledil je ogled dvorane Državnega sveta in predstavitev krajšega filma o delovanju zakonodajne veje oblasti v Republiki Sloveniji. Nato so se povzpeli na balkon, s katerega so si ogledali veliko dvorano, kjer zaseda Državni zbor, ki je najvišji predstavniški in zakonodajni organ v Republiki Sloveniji. Na žalost ta dan ni bilo seje in je bila dvorana prazna, je pa stekel zanimiv pogovor o delu poslancev. Na koncu so si v preddverju velike dvorane ogledali še stensko poslikavo Slavka Pengova, ki je leta 1958 na skoraj 95 m² v časovnem traku naslikal zgodovino Slovencev od obdobja preseljevanja ljudstev do obdobja po koncu druge svetovne vojne in zanjo leta 1959 prejel Prešernovo nagrado.

Kulturni bazar 2025

V četrtek, 20. 3. 2025, smo se profesorice slovenščine in knjižničarka naše šole udeležile Kulturnega bazarja 2025, največjega strokovnega usposabljanja na področju kulturno-umetnostne vzgoje. 

Letos smo raziskovale Kulturno-umetnostno vzgojo v digitalni dobi – kako tehnologija vpliva na umetnost, izobraževanje in ustvarjalnost ter kako jo lahko vključimo na uravnotežen in premišljen način.
Digitalne tehnologije nam odpirajo nove možnosti, a hkrati želimo ohraniti pomen doživetja v živo. 

Z zanimivimi predavanji, okroglimi mizami in praktično usmerjenimi delavnicami smo pridobile dragocene vpoglede, ki jih bomo prenesle tudi v naš pouk. 

Zagovor raziskovalnih nalog

V sredo, 19. 3. 2025, sta na Osnovni šoli Riharda Jakopiča potekala zagovor in predstavitev raziskovalnih nalog v okviru tekmovanja mladih raziskovalcev “Zaupajmo v lastno ustvarjalnost 2025”.
Našo šolo so uspešno predstavljali:
➡️Luka Lancner, “Stanovanjski tlorisi nekoč in danes”. Mentorja: prof. Kumer in prof. Pšenica.
➡️Jon Drešar in Kristjan Brunček, “Celovit posnetek cerkve sv. Ahaca v Malem Ločniku nad Turjakom”. Mentorja: prof. Kumer in prof. Brunček.
➡️Enej Šneler, “Blišč Monaka…še mnogo več”. Mentor: prof. Pšenica.

Obisk Knjižnice Bežigrad

V okviru knjižnično informacijskega znanja smo obiskali Knjižnico Bežigrad. Dijaki so prejeli darilno knjigo, ki jo v projektu Rastem s knjigo prejmejo vsi dijaki 1. letnika To šolsko leto je to knjiga Orfejeva lira, ki sta jo napisala Aksinja Kermauner in Silvester Vogrinec. 

Nasilje ni sprejemljivo

Na naši šoli se zavedamo prisotnosti nasilja v družbi in se aktivno trudimo ozaveščati dijake o pomenu njegovega prepoznavanja in preprečevanja. Na družbenih omrežjih šole objavljamo plakate, ki opozarjajo na različne oblike nasilja in spodbujajo k razmisleku. Na govorilnih urah z dijaki razpravljamo o tej temi ter jih spodbujamo, da postanejo pozorni opazovalci in aktivni pri zaustavljanju nasilja. Opozarjamo na različne projekte,  kot je Odpikajmo nasiljein želimo širiti zavest o pomenu strpnosti in varnega okolja za vse.  
Zdrava šola SGGOŠ.StG

Projekt CURIOSOIL

V torek, 11. 3. 2025, je Fakulteta za varstvo okolja Velenje na naši šoli izvedla dve delavnici za dijake O3D in O4D. Dijaki so raziskovali ogljični odtis lesene mobilne hiške ter utrjevali znanje iz pedosfere. Gostujoči profesorji so predstavili projekt CURIOSOIL, v katerega je vključena fakulteta. Projekt naslavlja kritično potrebo po boljšem razumevanju pomena in vloge tal. V okviru projekta si prizadevajo spodbuditi zanimanje in poglobiti splošno poznavanje ter razumevanje lastnosti in vloge tal v okolju, povečati radovednost in vedenje o tleh.

Testna MEPI odprava

V okviru programa MEPI so se dijaki 6. in 7. marca 2025 odpravili na testno odpravo na Nanos, kjer so preizkusili svoje spretnosti in vzdržljivost v naravi. Cilj odprave je bil preveriti njihovo pripravljenost na končno odpravo ter jih spodbuditi k timskemu delu in samostojnemu reševanju izzivov. Dijaki so se na pot podali z vso potrebno opremo in ob upoštevanju pravil varne hoje v naravi. Med vzponom so se soočili z različnimi terenskimi izzivi, kar je omogočilo preverjanje njihove vzdržljivosti in sposobnosti sodelovanja v skupini. Kljub naporu so udeleženci uživali v naravi, opazovali okolico in se med seboj še bolj povezali. Po prihodu na določeno točko so se lotili postavljanja šotorov, kar jim je šlo odlično od rok. Sledila je priprava obrokov, kjer so pokazali veliko iznajdljivosti in samostojnosti. Poleg pridobivanja novih izkušenj so dijaki uživali v čudoviti naravi, se med seboj še bolj povezali in dokazali, da z vztrajnostjo in dobrim sodelovanjem lahko dosežejo zastavljene cilje. Odprava je bila uspešna, udeleženci pa so pridobili dragocene izkušnje, ki jim bodo koristile pri končni odpravi.

Orodna vrstica za dostopnost