Select Page

Hrana ni za tjavendan

Na šoli imamo v glavnem odmoru, ki je po koncu 3. šolske ure, organizirano prehrano, kjer dijaki lahko izbirajo med desetimi različnimi meniji, štirje meniji so topli, šest pa hladnih. Z dijaki 1. letnikov smeri gradbeni tehnik smo se odločili, da bomo v šolski jedilnici preverili, koliko obrokov ostane po koncu glavnega odmora neprevzetih.

V marcu 2025 smo sestavili dve skupini dijakov, tri dijake iz T1A razreda in tri dijake iz T1C razreda. Na sestanku smo se dogovorili, da bodo dijaki iz T1A razreda prešteli obroke, ki so ostali neprevzeti v ponedeljek, sredo in četrtek, dijaki iz T1C razreda pa v torek in petek. Sestavili smo tabelo, v katero se bo za vsak dan vpisalo, koliko obrokov posameznega menija je ostalo neprevzetih. Dijaki so s štetjem začeli v petek, 7. 3. 2025 in beležili neprevzete obroke do konca marca.

V torek, 1. 4. 2025 in v sredo, 2. 4. 2025, smo z dijaki T1A in T1C razreda statistično obdelali podatke. Podatke – neprevzete obroke – smo razporedili v tabelo, izračunali smo absolutno in relativno frekvenco ter narisali histogram in frekvenčni kolač. Ugotovili smo, da glede na to, da je na šoli 977 dijakinj in dijakov, ostaja neprevzetih zelo malo obrokov, od 0 do 36 obrokov na dan (povprečno 12 obrokov na dan, kar je 1,23 %).

Če gledamo neprevzete obroke po menijih, je ostal največkrat neprevzet 4. meni – fast meni (58 krat – 31,9 %), sledita mu 1. meni – osnovni topli (39 krat – 21,4 %) in 10. meni – meni brez svinjine (36 krat – 19,8 %). Samo 3 krat – 1,6 % je bil v celem mesecu marcu neprevzet 5. meni – solatni meni.

Po posameznih obrokih je bil največkrat (18 krat) neprevzet hot dog s pečeno hrenovko, sledi mu sendvič z jajčnim namazom, sirom in papriko (17 krat) in ocvrti piščančji medaljoni, francoska solata (16 krat). Ostalih obrokov je ostalo 10 ali manj.

Neprevzeti obroki se nato po koncu glavnega odmora v zaboju vsakodnevno pripeljejo z dvigalom iz jedilnice v kleti v bistro, ki je v avli v pritličju šole in so na voljo dijakom, ki bi še jedli. Zaboj smo preverili ob koncu 4. šolske ure in ob koncu pouka. Ugotovili smo, da je zaboj z neprevzetimi obroki največkrat prazen že ob koncu 4. šolske ure, definitivno pa ob koncu pouka ni v zaboju več nobenega obroka. To pomeni, da na naši šoli ni nobene odpadne oziroma zavržene hrane.

Ogled Nuklearne elektrarne Krško

V petek, 4. 4. 2025, so si dijaki okoljevarstveniki in gradbeniki ogledali Nuklearno elektrarno Krško (NEK). Po vstopnem pregledu, ki je enako podroben kot na letališču, so se odpravili na predstavitev elektrarne. V predavalnici jih je pozdravil in nagovoril Andrej Kavčič, vodja za nuklearno gorivo in sredico. V dveh urah je na razumljiv način pojasnil delovanje NEK-a in predstavil kompleksen zbir sistemov, kako deluje ter na kakšne načine se ga nadzoruje.
Prijazno je odgovoril na vsa vprašanja, nato pa so se dijaki odpravili na ogled simulatorja NEK. Simulator je kopija NEK-ove kontrolne sobe, v kateri se neprestano in vse dni v letu nadzoruje reaktor in ostale sisteme. Na simulatorju se usposabljajo operaterji, ki upravljajo z elektrarno, kot tudi kandidati, ki bi to radi postali. Tam so dijaki spoznali, kako kompleksno je upravljanje elektrarne, kakšni so poteki treningov in kaj vse morajo operaterji obvladati.
Zatem je sledil obhod tehnološkega dela elektrarne, torej ogled dejanskih in delujočih sistemov. Ogledali so si delujočo parno turbino in generator ter hladilni sistem na reki Savi. Poseben del ogleda je bil ogled prave kontrolne sobe, kjer so se dijaki razveselili, da je vse pod popolnim nadzorom.

Ogled Zavoda za gradbeništvo Slovenije

V sredo, 2. aprila 2025, so se dijaki naše šole udeležili strokovnega ogleda na Zavod za gradbeništvo Slovenije (ZAG). Ogledali so si njihove raziskovalne laboratorije, kjer so spoznavali sodobne tehnologije in postopke, povezane z betonom, kovinami, konstrukcijami, meroslovjem ter materiali, kot so malte in keramika.

Zaposleni na ZAG-u so jih vodili po petih postajah, kjer so jim strokovnjaki predstavili svoje delo. Videli so največjo napravo za 3D tisk na zavodu, opazovali preskus konstrukcij v živo, izvedeli več o mikrotomografiji in se tudi sami preizkusili v kratkem izzivu.

Ogled je bil poučen, zanimiv in navdihujoč – marsikdo med njimi si je lahko bolje predstavljal, kako izgleda delo na področju gradbeništva in znanosti v praksi.

Ročna obdelava lesa

Pri projektu Eko šole – Leaf smo pri praktičnem pouku na naši šoli ročno izdelovali unikatne lesene izdelke domačega lesa iz slovenskih gozdov. Pri izdelavi izdelkov so sodelovali dijaki nižje poklicnega programa. Dijaki so se seznanili z ročnim žaganjem lesa s pomočjo ročne žage. Tako so izdelovali unikatne svečnike iz bukovega lesa. V les so nato s kronskim nastavkom izvrtali luknjo za čajno svečko. Na svečnik pa so vgravirali napise, ki so jih v večini primerov posvetili svojim mamam. Svečnike so jim nato izročili za materinski dan kot lepo darilo.

Dijaki so tako spoznali kako pomembna je trdnost in strukturat določene vrste lesa za njegovo ročno obdelovalnost. Tako so dijaki v lipov les, s pomočjo raznih vrst dlet, rezbarili slovenski grb in znak naše šole. Izdelkom so s pomočjo gravirnega stroja dodali estetski videz ter tako dobili lepe unikatno, ročno narejene izdelke, ki so jih odnesli domov za spomin.

Migracije in medkulturni dialog

V ponedeljek, 17. 3. 2025, je Društvo Humanitas pripravilo delavnice o migracijah in medkulturnem dialogu za dijake O1D. Po uvodni spoznavni igri so dijaki aktivno sodelovali pri prepoznavanju lokalnih posebnosti, predstavljanju lastnih izkušenj z migracijami, spoznavanju vzrokov in posledic migracij po svetu. Med drugim so spoznali t. i. Gall-Petersov zemljevid, ki je vedno bolj aktualen zemljevid v izobraževalnih ustanovah (običajno se uporablja Merkatorjeva projekcija). Gre za predstavitev sveta, pri kateri je na prvem mestu dejanska velikost celin. Delavnica je bila dober primer medpredmetne povezave strokovnih predmetov in sociologije.

Glasbeni tabor šolskega ansambla

Na prvi pomladni dan, v petek, 21. 3. 2025, se nas je pet članov Ansambla SGGOŠ.StG, mentorica Karin Mezgec in profesorica Mery Lončar Klemenčič odpravilo na glasbeni tabor v obmejno Osilnico. Nastanili smo se v Hotelu Kovač, pojedli kosilo in si ogledali kraj. Nato smo v velikem prostoru v kleti postavili ozvočenje in inštrumente ter po večerji še dolgo vadili nove skladbe za različne priložnosti, na katerih igra naš ansambel. Zvečer smo se v sobah ob družabnih igrah zabavali pred spanjem.

Soboto smo začeli z obilnim zajtrkom in dolgim sprehodom do Kolpe. Po rednih vajah smo se okopali v bazenu poleg hotela in nadaljevali dan podobno kot v petek.

V nedeljo smo še zaigrali, nato pa pospravili sobe, prtljago, ozvočenje in inštrumente ter še zadnjič zaplavali v bazenu. Sledila je še zaključna fotografija in odhod čez Kostel in Kočevsko Reko do Ljubljane. Preživeli smo zares poseben konec tedna.

Pozdrav pomladi ob svetovnem dnevu poezije

19. marca 2025 smo na naši šoli pred svetovnim dnevom poezije pripravili dogodek, ki smo ga poimenovali Pozdrav pomladi:  z njim so se dijakinje in dijaki v besedi in glasbi poklonili pomladi, izbor je bil namreč neposredno povezan s tem letnim  časom, in hkrati svetovnemu dnevu poezije, saj je bila v tem naslovu zajeta poezija in glasba slovenskih ustvarjalcev
različnih obdobij. Druga šolska ura je v znamenju poezije in glasbe minila, kot bi trenil, gospod ravnatelj Gvido Jager pa se je ob sklepu vsakemu nastopajočemu simbolično zahvalil s knjigo Mali princ z aktualnim sporočilom, da je bistvo očem nevidno.

Foto: Miha Debevc
Video: Miha Došler

Aktivno državljanstvo

Dijaki StG3A so se v ponedeljek, 17. 3. 2025, udeležili aktivnosti v sklopu aktivnega državljanstva. Najprej so obiskali Hišo EU. Tam so izvedeli številne zanimivosti o EU, o vsakdanjem življenju v Evropi, evropski politiki, in kako lahko nanjo vplivajo sami. Ogledali so si tudi multimedijski center.
Sledil je vodeni ogled slovenskega parlamenta, ki je dvodomen. Ob vstopu v parlamentarno stavbo so morali dijaki najprej opraviti varnostni pregled ter vse stvari pustiti v garderobi. Sledil je ogled dvorane Državnega sveta in predstavitev krajšega filma o delovanju zakonodajne veje oblasti v Republiki Sloveniji. Nato so se povzpeli na balkon, s katerega so si ogledali veliko dvorano, kjer zaseda Državni zbor, ki je najvišji predstavniški in zakonodajni organ v Republiki Sloveniji. Na žalost ta dan ni bilo seje in je bila dvorana prazna, je pa stekel zanimiv pogovor o delu poslancev. Na koncu so si v preddverju velike dvorane ogledali še stensko poslikavo Slavka Pengova, ki je leta 1958 na skoraj 95 m² v časovnem traku naslikal zgodovino Slovencev od obdobja preseljevanja ljudstev do obdobja po koncu druge svetovne vojne in zanjo leta 1959 prejel Prešernovo nagrado.

Kulturni bazar 2025

V četrtek, 20. 3. 2025, smo se profesorice slovenščine in knjižničarka naše šole udeležile Kulturnega bazarja 2025, največjega strokovnega usposabljanja na področju kulturno-umetnostne vzgoje. 

Letos smo raziskovale Kulturno-umetnostno vzgojo v digitalni dobi – kako tehnologija vpliva na umetnost, izobraževanje in ustvarjalnost ter kako jo lahko vključimo na uravnotežen in premišljen način.
Digitalne tehnologije nam odpirajo nove možnosti, a hkrati želimo ohraniti pomen doživetja v živo. 

Z zanimivimi predavanji, okroglimi mizami in praktično usmerjenimi delavnicami smo pridobile dragocene vpoglede, ki jih bomo prenesle tudi v naš pouk. 

Orodna vrstica za dostopnost